Ανακοινώσεις & Ειδήσεις ΙΕΝΕ
Χιωτόπουλος (DNV GL Maritime): Οι Χαμηλές Τιμές του Αργού Καθυστερούν την Ανάπτυξη του LNG
Ημ/νία δημοσίευσης: Πέμπτη, 21 Απριλίου 2016
Οι χαμηλές τιμές του αργού οδηγούν σε καθυστέρηση την ανάπτυξη της αγοράς LNG επισήμανε ο κ. Αλέξανδρος Χιωτόπουλος από την DNV GL Maritime (Regional Office for East Med, Black & Caspian Seas), μιλώντας χθες στο 3ο Διεθνές Σεμινάριο «Energy & Shipping» που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το εξειδικευμένο μεταπτυχιακό του πρόγραμμα στην Ενέργεια.
Όπως επισήμανε ο κ. Χιωτόπουλος, η παραγωγή υγροποιημένου φυσικού
αερίου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 40% την επόμενη πενταετία. Ωστόσο,
οι τιμές αναμένεται να παραμείνουν υπό πίεση, ενώ σταδιακά θα
περιορίζεται ο κατακερματισμός σε επιμέρους περιφερειακές αγορές, καθώς
αναμένεται να δημιουργηθεί ένα διεθνές σχήμα τιμολόγησης, δηλαδή η
ενοποίηση των αγορών.
Τα προηγούμενα χρόνια, όταν οι τιμές του πετρελαίου ήταν
υψηλότερες, η διαφορά με τις τιμές του LNG ήταν μεγαλύτερη και συνεπώς
ήταν πιο ελκυστικό για τους πλοιοκτήτες να προχωρήσουν σε μετατροπές ή
απευθείας σε εγκαταστάσεις LNG.
Ωστόσο, πλέον αυτό έχει αλλάξει, καθώς το επιπλέον κόστος για τις
εγκαταστάσεις LNG (μεγαλύτερες αποθήκες καυσίμων κ.τλ.) είναι 30% με
35%. Σημειώνεται ότι τα πλοία με καύσιμο υγροποιημένο ΦΑ έχουν μικρότερη
αυτονομία έναντι των πλοίων με fuel oil, γι΄αυτό άλλωστε παρατηρείται
το φαινόμενο να αυξάνεται η χρήση του LNG κυρίως στα πλοία μικρών και
μεσαίων αποστάσεων.
Μία νέα τάση που παρατηρείται πάντως στα νεόκτιστα πλοία είναι το
γεγονός ότι ορισμένα είναι «LNG ready», δηλαδή είναι έτοιμα να
προχωρήσουν, με μικρότερο κόστος σε σχέση με άλλα, στις αναγκαίες
μετατροπές όταν οι ιδιοκτήτες κρίνουν ότι θα είναι προς το συμφέρον
τους.
Αυτή την περίοδο είναι διεθνώς σε λειτουργία 76 LNG carriers, ενώ
έχουν παραγγελθεί άλλα 86. Από το 2000 ως το 2013 η αγορά των LNG
vessels είχε αναπτυχθεί κατά κύριο λόγο στη Νορβηγία και αφορούσε
μικρότερα πλοία. Έκτοτε η κατάσταση έχει αλλάξει και πλέον υπάρχει
ανάπτυξη και σε άλλες αγορές, ενώ σταδιακά το LNG επεκτείνεται και σε
μεγαλύτερα πλοία.
* Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν η ΔΕΠΑ και το Πρόγραμμα POSEIDON MED
ΙΙ LNG Bunkering Project, ενώ χορηγοί επικοινωνίας το ενεργειακό
portal
www.
energia.
gr και το ναυτιλιακό
site
www.
maritimes.
gr