Ενεργειακή Επικαιρότητα

«Ηλεκτρίζεται» το Τοπίο της Μετακίνησης στην Ελλάδα- Πόλος Έλξης Άμεσων Επενδύσεων η Χώρα

Ημ/νία δημοσίευσης: Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2020

Πιστή στο δόγμα ότι η ανάπτυξη θα προέλθει μέσω της προσέλκυσης στοχευμένων επενδυτικών πρωτοβουλιών στο χώρο της καινοτομίας κα της πράσινης ενέργειας, η Ελλάδα μπορεί να υπερηφανεύεται από την περασμένη Τετάρτη, 16/12, ότι συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των χωρών που θα κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η συμφωνία μεταξύ της Enterprise Greece και της εταιρείας Next.e.GΟ, που έχει, επί του παρόντοςτη μορφή «πρόθεσης συνεργασίας», αφορά στην παραγωγή ενός μικρού ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου πόλης και έχει προκαλέσει ενθουσιασμό  όχι μόνο στον επιχερηματικό κόσμο αλλά και φυσικά στην ίδια την κυβέρνηση που βλέπει να υλοποιείται, καθημερινά, το σχέδιό της για «πράσινη» ανάπτυξη.  

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα μεγάλη επένδυση, ύψους 100 εκατ. ευρώ που μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, σε μια περίοδο0 κατά την οποία ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός επενδυτών επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα που, στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, θεωρούταν ο αποδιοπομπαίος τράγος της Ευρώπης.

«Η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά στον επενδυτικό χάρτη μεγάλων εταιρειών. Μια νέα προοπτική ανοίγει για τη χώρα μας μέσω αυτής της συμφωνίας », δήλωσε ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης, ενώ ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα “made in Greece”, θα κατασκευαστούν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, ήτοι, έως την άνοιξη του 2023 το εργοστάσιο θα είναι έτοιμο να συναρμολογεί 30,000 μονάδες ετησίως.

«Η Ελλάδα μεταμορφώνεται γρήγορα σε μια χώρα που είναι ανοιχτή σε προχωρημένες άμεσες ξένες επενδύσεις, όπως αυτή που επεξεργαζόμαστε σήμερα. Δεν προσφέρουμε μόνο μια ισχυρή δέσμη οικονομικών κινήτρων αλλά και πρόσβαση σε ένα εργατικό δυναμικό που είναι ταλαντούχο και με πολλά προσόντα», πρόσθεσε ο Πρωθυπουργός.

Η επένδυση θα δημιουργήσει 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο, ενώ θα υποστηρίξει έμμεσα, άλλες τουλάχιστον 5.500 θέσεις.

Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων και άλλων εργασιών, καθώς και την τελική συναρμολόγηση οχημάτων, όπως και τον ποιοτικό έλεγχό τους.

Προς το σκοπό αυτό θα προσληφθεί εξειδικευμένο προσωπικό που θα σταλεί για εκπαίδευση στην έδρα της Next.e.GO στο Άαχεν της Γερμανίας.

Έτσι, ύστερα από μια σειρά αποτυχημένες προσπάθειες να αποκτήσει η χώρα ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων η εξέλιξη είναι επόμενο να δημιουργεί ενθουσιασμό.

Το αξιοσημείωτο με το αυτοκίνητο της Next.e.CΟ είναι πως δεν θα είναι κατάλληλο για ταχεία φόρτιση, και τούτο σκοπίμως, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, επειδή μ αυτό τον τρόπο δεν θα χρειάζεται μεγάλες μπαταρίες που θα καθιστούσαν βαρύτερο το όχημα και επομένως θα είχε μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας.

H ηλεκτροκίνηση γίνεται ολοένα πιο ελκυστική για τους καταναλωτές, αφού τα ηλεκτρικά οχήματα βελτιώνονται τεχνολογικά, οι τιμές απόκτησής τους υποχωρούν και τα σημεία φόρτισης πολλαπλάσιάζονται.

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι, αναφέρεται σε άρθρο στο Oilprice.com, καλύτερο για το περιβάλλον από έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω βελτίωσής τους. Οι μπαταρίες Η/Ο απαιτούν σημαντικές ποσότητες μετάλλων, με αποτέλεσμα το αποτύπωμα άνθρακα δεν μπορεί να θεωρηθεί εντελώς μηδενικό. Υπάρχουν, όμως, λύσεις και για αυτά τα μειονεκτήματα.

Για παράδειγμα, η αμερικανική Tesla εντείνει τις προσπάθειές της ώστε να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα και προσπαθεί να αναπτύξει μια μπαταρία δίχως κοβάλτιο. Αυτό θα ήταν ένα τεράστιο βήμα προς την κατεύθυνση της ευρύτερης υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης, καθώς θα μειώσει δραστικά το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το κοβάλτιο, αν και είναι μόνο ένα στοιχείο μιας πολύπλοκης μπαταρίας που είναι πλήρης μετάλλων και ορυκτών στοιχείων, είναι τόσο ακριβό ώστε η συγκέντρωσή του σε μια τέτοια μπαταρία να αντιπροσωπεύει το 40% της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου!

Παράλληλα, μια άλλη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων επέστρεψε με μια καινοτομία που μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι. Όπως υποστηρίζει μια καινοφανής εταιρεία, η San Diego, που εδρεύει στην Καλιφόρνια, τα ηλιακά ηλεκτρικά αυτοκίνητά τους δεν χρειάζεται να φορτίζονται ποτέ, κάτι που προσδίδει μια νέα διάσταση στην ιδέα της καθαρής μετακίνησης.

Σύμφωνα με το Business Insider, «το ελαφρύ, τρίτροχο όχημα υπόσχεται εμβέλεια μέχρι 1.000 μίλια, δηλαδή, υπερδιπλάσιο εκείνης που προσφέρει το καλύτερο αυτή τη στιγμή ηλεκτρικό όχημα, το Model S της Tesla!  Τα ενσωματωμένα ηλιακά πάνελ που τροφοδοτούν με ενέργεια το αυτοκίνητο, μπορούν να προσφέρουν 45 μίλια οδήγησης την ημέρα, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις. Τα οχήματα αυτού του τύπου αναμένεται να κοστίζουν 25.900 -46.900 δολάρια και οι παραδόσεις τους πρόκειται να ξεκινήσουν το 2021.

Ακόμη, η εταιρεία Αptera, αν και παρουσίασε μια αντισυμβατική πορεία και είχε βάλει λουκέτο το 2011, μετά 6 χρόνια λειτουργίας. Σήμερα όμως  έχει επιστρέψει σε λειτουργία και δέχεται ήδη προπαραγγελίες για τα νέα μοντέλα ηλιακών EV, Paradigm και Paradigm Plus.

Τέλος, η ηλεκτροκίνηση έχει αποδειχθεί ότι είναι ένας σημαντικός τομέας δημιουργίας θέσεων εργασίας σε αυρτή τη χρονική συγκυρία, καθώς είναι επείγουσα ανάγκη να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής.

Eν τω μεταξύ, η LeasePlan, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Ipsos, σε έρευνα που εκπόνησε για τον αντίκτυπο του Covid-19 στις συνήθειες κινητικότητας ανά τον κόσμο, ανακάλυψε ότι η πλειονότητα των οδηγών από 22 χώρες που συμμετείχαν στο δείγμα επιλέγει την ασφάλεια και την άνεση του αυτοκινήτου τους από τις δημόσιες συγκοινωνίες, ενώ σχεδόν οι μισοί επέδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών,.

Επίσης, πάνω από το ήμισυ του δείγματος ατην Ελλάδα, δήλωσε πως μετά την πανδημίας του Covid-19, αξιολογεί πιο σοβαρά την κλιματική κρίση, ως παγκόσμια απειλή και τούτο είχε ως αποτέλεσμα σε μεγάλο ποσοστό που υπερβαίνει το 65% να δηλώνει έτοιμο να αποκτήσει ένα ηλεκτρικό όχημα μηδενικών εκπομπών στο μέλλον.

H έρευνα διεξήχθη στις, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία , Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες.

(του Αδάμ Αδαμόπουλου, από energia.gr, 17/12/2020)

Προσεχείς Εκδηλώσεις ΙΕΝΕ

Advisory Services

Green Bonds


Εκδόσεις ΙΕΝΕ

energia.gr

Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί

IEA

Energy Institute

Energy Community

Eurelectric

Eurogas

Energy Management Institute

BBSPA

AERS

ROEC

BPIE

Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Site Map | Επικοινωνία
Copyright © 2004-2024 IENE. All rights reserved.

Website by Theratron