Ενεργειακή Επικαιρότητα

Ο ΔΕΣΦΑ Έθεσε σε Κίνηση την Κατασκευή του Προβλήτα Μικρής Κλίμακας LNG στην Ρεβυθούσα – Έτοιμη τον Σεπτέμβριο του 2022

Ημ/νία δημοσίευσης: Τρίτη, 9 Μαρτίου 2021

Ο ΔΕΣΦΑ άναψε προ ημερών πράσινο φως για την υλοποίηση της δεύτερης υποδομής που θα επιτρέψει να γίνει δυνατή η εφοδιαστική αλυσίδα υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας στη χώρα μας, αφού έλαβε την τελική επενδυτική απόφασή του για την κατασκευή προβλήτα μικρής κλίμακας στον τερματικό σταθμό εισαγωγής LNG στην Ρεβυθούσας. Η νέα υποδομή θα συμπληρώσει τον ήδη υφιστάμενο σταθμό φόρτωσης LNG, γεγονός που αναμένεται να βοηθήσει καθοριστικά στον εφοδιασμό του λιμνιού του Πειραιά με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Το έργο, συνολικού ύψους περίπου 20,4 εκατ. ευρώ, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2022, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το πρόγραμμα ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021-2030, καθώς και του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας.

Ο ΔΕΣΦΑ είχε δημοσιοποιήσει, το περασμένο έτος, μια σειρά μελετών για το έργο, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ανεφοδιασμού πλοίων "POSEIDON MED II LNG."

Παράλληλα, υπέγραψε συμβόλαιο για τη δημιουργία σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων οχημάτων στην εγκατάσταση που έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το τρέχον έτος.

Ο Διαχειριστής θα κατασκευάσει τον προβλήτα στο βορειοανατολικό τμήμα της νησίδας που βρίσκεται στον κόλπο της Πάχης, ανοιχτά των Μεγάρων. Η νέα εγκατάσταση θα μπορεί να εξυπηρετεί μικρά πλοία με χωρητικότητα που θα κυμαίνεται μεταξύ 1.000 -28.000 cbm.

Επιπρόσθετα, τα μικρότερα πλοία θα προμηθεύσουν με υγροποιημένο φ.αέριο, κρουαζιερόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και κάθε άλλο σκάφος που χρησιμοποιεί LNG για καύσιμο, κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και σε άλλα λιμάνια της χώρας, σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ, καθιστώντας το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου σταθερή βάση για τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ως ναυτιλιακού καυσίμου, στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.

Παράλληλα, τα μεγαλύτερα πλοία θα προμηθεύουν "δορυφορικές" εγκαταστάσεις αποθήκευσης LNG, καθώς και σταθμούς διανομής σε άλλα λιμάνια της χώρας, όπως της Πάτρας, όπως είχε καθοριστεί στο πρόγραμμα Poseidon Med II, ενώ θα δημιουργήσει τις κατάλληλες τεχνικές υποδομές, μέσω σχεδίων για τη δημιουργία θαλάσσιων εικονικών αγωγών, που θα συμβάλουν ώστε τα νησιά μας να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο.

Ο ΔΕΣΦΑ ανακοίνωσε, επίσης, ότι έχει υποβάλει αίτηση για επιχορήγηση από κονδύλια του ΕΣΠΑ, που θα καλύψουν το 50,4% του συνολικού κόστους του έργου, ενώ, επιπλέον, ο Διαχειριστής σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μέρος των ταμειακών αποθεμάτων, ή ακόμη να συνάψει δάνειο για να καλύψει το υπόλοιπο μέρος του κόστους.

Θυμίζουμε ότι η ιταλική Snam κατέχει το πλειοψηφικό μερίδιο μετοχών του ΔΕΣΦΑ, μέσω της κοινοπραξίας Senfluga Energy Holdings που έχει έδρα την Ελλάδα. Η κοινοπραξία που έχει αποκτήσει το 66% του Διαχειριστή, αποτελείται από την Snam, την ισπανική Enagas, τη βελγική Fluxys και την Damco του Ομίλου Κοπελούζου.

Advisory Services

Green Bonds


Εκδόσεις ΙΕΝΕ

energia.gr

Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί

IEA

Energy Institute

Energy Community

Eurelectric

Eurogas

Energy Management Institute

BBSPA

AERS

ROEC

BPIE

Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Site Map | Επικοινωνία
Copyright © 2004-2021 IENE. All rights reserved.

Website by Theratron