Ενεργειακή Επικαιρότητα

Μικρές Αγγελίες Ην. Βασιλείου: Ζητούνται Φορτηγατζήδες και Yγρά Καύσιμα

Ημ/νία δημοσίευσης: Παρασκευή, 1 Οκτωβρίου 2021

Ενδείξεις αποκλιμάκωσης της κρίσης των βενζινάδικων διαφάνηκαν τις τελευταίες ώρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τον πρωθυπουργό της χώρας, Μπόρις Τζόνσον, να ισχυρίζεται πως η κατάσταση σταθεροποιείται. Ο Σύνδεσμος Λιανοπωλητών Βενζίνης (PRA) είχε ανακοινώσει νωρίτερα ότι μόλις ένα 37% των μελών του παρέμενε χωρίς βενζίνη την Τρίτη. Δυό 24ωρα πριν η PRA που αντιπροσωπεύει σχεδόν 5.500 από τα συνολικά 8.000 βενζινάδικα της χώρας είχε αναφέρει ότι τα δύο τρίτα των πρατηρίων ανέφεραν πως είχαν ξεμείνει από καύσιμα.

Και ενώ ο ηγέτης των Εργατικών, Σερ Κίρ Στάρμερ καλούσε την Ντάουνινγκ Στριτ 10 να δώσει προτεραιότητα στην προμήθεια υγρών καυσίμων στους γιατρούς και στους αποκαλούμενους εργαζόμενους πρώτης γραμμής που θεωρούνται βασικοί για την καλή λειτουργία της καθημερινότητας, καθώς και να εκδώσει βίζες για την προσέλκυση οδηγών φορτηγών από το εξωτερικό, σε μια κίνηση που αντανακλά το μέγεθος της κρίσης, το Υπουργείο Άμυνας επιστράτευε περί τους 300 οδηγούς και άλλο βοηθητικό προσωπικό, προκειμένου να βοηθήσουν στον εφοδιασμό των πρατηρίων με βενζίνη, αφού χρειαστεί πρώτα να εκπαιδευτούν στα βαρέα οχήματα, όπως είναι τα βυτιοφόρα!

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου προχωρά, όμως και στη λήψη  πρόσθετων μέτρων όπως είναι η αναστολή της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, κάτι που όπως υποστηρίζουν στην Ντάουνινγκ Στριτ, θα διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφόρησης σχετικά με την προμήθεια καυσίμων και θα δώσει προτεραιότητα στις περιοχές που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη. Επίσης, προσφέρει προσωρινές βίζες εργασίας σε 5.000 αλλοδαπούς οδηγούς βυτιοφόρων και οδηγούς οχημάτων μεταφοράς τροφίμων ενόψει των Χριστουγέννων, σε μια απόφαση που επικρίνεται σφοδρά από τα Εμπορικά Επιμελητήρια της χώρας τα οποία θεωρούν το μέτρο ανεπαρκές.

Θυμίζουμε πως η ιστορία με τις δραματικές ελλείψεις υγρών καυσίμων ξεκίνησε στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, όταν η BP προειδοποίησε ότι θα πρέπει να διακόψει τη λειτουργία ορισμένων πρατηρίων της λόγω έλλειψης οδηγών βυτιοφόρων. Αποτέλεσμα ήταν να σχηματιστούν μεγάλες ουρές αυτοκινήτων έξω από τα βενζινάδικα της χώρας, το Σαββατοκύριακο, καθώς οι καταναλωτές φοβήθηκαν ότι θα υπάρξει έλλειμα στην τροφοδοσία καυσίμων.

Τι κρύβεται όμως πίσω από αυτή την κρίση; Το έλλειμμα οδηγών βυτιοφόρων και άλλων οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων είναι ο προφανής λόγος. Ορισμένοι ανεβάζουν τον αριθμό τους σε πάνω από 100.000! Το πρόβλημα οφείλεται στο γεγονός πως αμέσως μετά το Brexit, στο Ηνωμένο Βασίλειο παρατηρήθηκε μεγάλη φυγή επαγγελματιών οδηγών οι οποίοι ή επέστρεψαν στις χώρες τους ή μετακόμισαν σε άλλες επειδή η εργασία στο Ηνωμένο Βασίλειο επιβαρύνθηκε με επιπλέον γραφειοκρατία στα σύνορα, κάτι που είχε αντίκτυπο στο εισόδημά τους. Παράλληλα, η φυγή οδηγών εντάθηκε και εξαιτίας της πανδημίας της Covid- 19.

Η παράμετρος των οδηγών είναι το ένα θέμα. Το άλλο είναι αν υπάρχει κίνδυνος έλλειψης υγρών καυσίμων στη χώρα. Οι εταιρείες πετρελαιοειδών διαβεβαιώνουν ότι υπάρχει μεγάλη επάρκεια καυσίμων και υποστηρίζουν πως οι όποιες ελλείψεις παρατηρήθηκαν τον προηγούμενο διάστημα οφείλονται σε πρόσκαιρες αυξομειώσεις της ζήτησης  -καθαρή περίπτωση αγορών υπό το κράτος πανικού χαρακτήρισε το φαινόμενο ο επικεφαλής του Συνδέσμου Πρατηριούχων του Ηνωμένου Βασιλείου. Όμως αυτό μπορεί να είναι η μισή αλήθεια. Οι τιμές της βενζίνης βρίσκονται σε υψηλό οκταετίας με αρκετούς πρατηριούχους να εκμεταλλεύονται τη συγκυρία για προσωπικό όφελος.

(του Αδάμ Αδαμόπουλου, από energia.gr, 29/09/2021)

Προσεχείς Εκδηλώσεις ΙΕΝΕ

Advisory Services

Green Bonds


Εκδόσεις ΙΕΝΕ

energia.gr

Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί

IEA

Energy Institute

Energy Community

Eurelectric

Eurogas

Energy Management Institute

BBSPA

AERS

ROEC

BPIE

Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Site Map | Επικοινωνία
Copyright © 2004-2024 IENE. All rights reserved.

Website by Theratron