Ανακοινώσεις & Ειδήσεις ΙΕΝΕ

Η Πολιτική της Κυβέρνησης για Καθαρές Μεταφορές Μέσω της Υιοθέτησης της Ηλεκτροκίνησης –Καθοριστική η Πρωτοπόρος Μελέτη του ΙΕΝΕ το 2018

Ημ/νία δημοσίευσης: Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2020

Η Ελλάδα στις 5 Ιουνίου αποκάλυψε το νομικό πλαίσιο και τα φορολογικά κίνητρα για την προώθηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και ποδηλάτων, στο πλαίσιο του 10ετούς προγράμματος για το κλίμα για τις χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η Ελλάδα διαθέτει σήμερα λιγότερα από 1.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε κυκλοφορία, ποσοστό ιδιαίτερα χαμηλό σε σύγκριση με άλλες χώρες της ΕΕ, όπως η Γερμανία, όπου αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του στόλου των οχημάτων στους δρόμους.

 

Παρουσιάζοντας το σχέδιο της χώρας για μετάβαση σε κινητικότητα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε:

«Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γιατί το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό bonus και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τις 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει την ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα. Αλλά και σίγουρα θα τα κάνει και πιο συμφέροντα. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι παρά το αρχικό αυξημένο κόστος της απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ένα αυξημένο κόστος το οποίο έρχεται τώρα η πολιτεία να επιδοτήσει για να το κάνει πιο αποδεκτό, ο χρήστης ενός νέου τύπου αυτοκινήτου θα εξοικονομεί ετησίως κατά μέσο κοντά στα 2.000 ευρώ από ανεφοδιασμό, αλλά και από συντήρηση.»

 

Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών ταξί και μοτοσικλετών και για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης σε ολόκληρη τη χώρα. Οι οδηγοί των νέων οχημάτων θα απαλλάσσονται επίσης από τα τέλη στάθμευσης για δύο χρόνια.

 

Η κυβέρνηση εμφανίζεται πρόθυμη να προωθήσει τα ηλεκτρικά οχήματα ως μέρος μιας ευρύτερης ώθησης για φιλικές προς το περιβάλλον πολιτικές, καθώς ο στόλος οχημάτων της Ελλάδας είναι από τους πιο απηρχαιωμένους στην Ευρώπη. Ο μέσος όρος ηλικίας ενός αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι 15,5 χρόνια, θέτοντας τη χώρα τέταρτη από το τέλος μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπροστά μόνο από την Ρουμανία, την Λιθουανία και την Λετονία. Η μέση ηλικία αυτοκινήτου στην ΕΕ είναι 11 χρόνια.

 

Η Μελέτη του IENE

 

Τον Μάιο του 2018, το IENE ολοκλήρωσε μια μεγάλη μελέτη σχετικά με τις προοπτικές της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη, που χρηματοδοτήθηκε από σειρά ετταιρικών πελατών. Αρκετά από τα μέτρα, τα κίνητρα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που υιοθέτησε η ελληνική κυβέρνηση στην τελευταία προσπάθειά της για την προώθηση ηλεκτρικών οχημάτων, είχαν αναλυθεί και προταθεί στην παραπάνω μελέτη IENE

https:// www. iene. eu/ iene- completed- major- study- on- electric- vehicle- market- p4298. html, https:// www. iene. gr/ articlefiles/ working%20 paper%20 no%2024. pdf)

Προσεχείς Εκδηλώσεις ΙΕΝΕ

Advisory Services

Green Bonds


Εκδόσεις ΙΕΝΕ

energia.gr

Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί

IEA

Energy Institute

Energy Community

Eurelectric

Eurogas

Energy Management Institute

BBSPA

AERS

ROEC

BPIE

Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Site Map | Επικοινωνία
Copyright © 2004-2024 IENE. All rights reserved.

Website by Theratron